امداد 98 پلتفرم خدماتی به صورت یکپارچه، هوشمند در کشور میباشد، با گسترهای از خدمات متنوع برای تمام افراد و هر ردة سنی که در دنیای پرمشغله امروز بتوانند برای انجام خدمات موردنیازشان، دسترسی راحت و توام با اطلاعات دقیق و صحیح به افراد مطمئن و توانمند داشته باشند. «سهولت دسترسی و پاسخگویی سریع»، «مقایسه قیمت های پیمانکاران و میزان رضایت مشتریان» و «امنیت» سه اصل اولیه است که امداد 98 از نخستین روز تأسیس تمام تلاش خود را کرده است که به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، بتواند سطح بالاتری از خدمات در محل را تعریف و ارایه نماید. دامنه خدمات امداد 98 تمامی خدمات قابل ارائه اعم از تعمیرات و بازسازی، لوله کشی و تاسیسات، برقکاری، زیبایی و آرایشگری، فرهنگی و آموزشی، بهداشتی و مراقبتی، پزشکی و پرستاری، رایانه و تکنولوژی، تعمیرات خودرو، تعمیرات لوازم خانگی، نظافت و جابجایی، تفریحی و سرگرمی و … میباشد.
این توافقنامه بین سامانه امداد 98 و کاربران و متخصصان امداد 98 گرامی منعقد میگردد که هدف از آن ایجاد محیطی امن است تا کاربران سرویسگیرنده بتوانند با استفاده از امکانات اینسایت و اپلیکیشن موجود، اقدام به استفاده از سرویسهای ارائه شده توسط همیاران نمایند. نرمافزارهای امداد 98 که توسط شرکت امداد 98 برای تسهیل در ارایه خدمات به مشتریان طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه مینماید؛ لذا این شرایط بهعنوان یک قرارداد الزامآور بر روابط بین کاربران، مشتریان و شرکت امداد 98 حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات امداد 98، این شروط را به دقت مطالعه فرمایید. استفاده از خدمات امداد 98 بهمنزلهی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار مینماید.
تعاریف
بهطورکلی واژههای کلیدی تعریف شده در متن شرایط و ضوابط امداد 98 مشتمل بر موارد همیار، سرویسگیرنده، امداد 98، سرویس میباشد و مفهوم هر یک به قرار ذیل میباشد:
- همیار: منظور شخص حقیقی یا حقوقی بوده که با امداد 98 همکاری مینماید و ارائهدهنده سرویس به سرویسگیرنده میباشد.
- متخصص: افرادی که در سایت امداد 98 برای انجام خدمات اعلام آمادگی کردهاند.
- سرویسگیرنده: منظور کاربر یا استفادهکننده از سرویسهای ارائه شده در امداد 98 میباشد.
- امداد 98: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت میباشد که از طریق سامانه، سایت، اپلیکیشن، وباپ و خدمات تلفنی که در اختیار مشتریان و همیاران قرارداده شده است، به ارائه خدمات هوشمند میپردازد.
- سرویس: خدمات،نیازها و انتظارات مورد نیاز سرویسگیرنده.
- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی استفادهکننده از امداد 98 فارغ از ماهیت سرویسدهنده یا سرویسگیرنده بودن وی.
حساب کاربری
- سرویسگیرنده در امداد 98 میپذیرد که شرایط و ضوابط امداد 98 را بهصورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفاده مستمر سرویسگیرندگان از امداد 98 به معنیپذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات امداد 98 است.
- برای استفاده از امداد 98 لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در امداد 98 بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در امداد 98 کنند. برای استفاده از امداد 98 سرویسگیرنده باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرمافزار امداد 98 ثبت کند.
- سرویسگیرنده میپذیرد اطلاعات خود را به صورت صحیح و بهروز در امداد 98 وارد کند.
- سرویس گیرنده مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری را میپذیرد و متعهد میشود که در صورت تغییر در هر بخش از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در امداد 98 بهروز نماید. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت سرویس گیرنده از خدمات امداد 98 شود و وی نمیتواند به این موضوع معترض گردد.
- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری بهعنوان سرویسگیرنده در امداد 98 داشته باشد.
- مسئولیت کلیه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری سرویس گیرنده در امداد 98 انجام میشود مطلقا به عهده سرویسگیرنده است.
- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهده سرویسگیرنده است. در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن اطلاعات حساب کاربری، سرویسگیرنده موظف است دراسرعوقت موضوع را به اطلاع امداد 98 برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به امداد 98 انجام نشده است مسئولیت کلیه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام میشود به عهده سرویس گیرنده خواهد بود.
- سرویسگیرنده حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. سرویس گیرنده با ثبتنام در امداد 98 و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادهی پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
- در شرایط خاصی ممکن است از سرویسگیرنده برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شوند، در چنین شرایطی چنانچه اطلاعات کافی در اختیار امداد 98 قرار ندهد، امداد 98 میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه سرویس به وی خودداری کند.
- کاربر اقرار مینماید که با افتتاح حساب کاربری در امداد 98 تنها مجوز استفادهی غیرانحصاری، غیرقابلانتقال و محدود از خدمات آن را دریافت میکند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به امداد 98 (اعم از کپیرایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازهی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرمافزارهای امداد 98 را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی امداد 98 نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن خواهد بود.
- کاربر میپذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی امداد 98 است و امداد 98 میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچگونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادهی کاربر از خدمات امداد 98 گردد.
- سرویس گیرنده متعهد است از اطلاعاتی که در نتیجهی استفاده از خدمات امداد 98 کسب نموده است (مانند اطلاعات تماس همیار و …) خارج از سامانه امداد 98 استفاده نکرده، از ارسال درخواست مستقیم سرویس خارج از سامانه امداد 98 اجتناب نماید.
استفاده از امداد 98
- شماره پشتیبانی امداد 98 در صفحه تماس با ما وجود دارد، در صورت بروز هر موردی با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
- امداد 98 مستقیما هیچ سرویسی ارائه نمی کند و هیچگونه رابطه کارگر و کارفرمایی بین شرکت و همیاران وجود ندارد و تنها نقش تسهیل کننده و پل ارتباطی بین مشتری و همیار را خواهد داشت. همیار و مشتری در قبال ثبت سرویس، پذیرش سرویس و انتخاب همیار و همینطور انصراف از سرویس مختار هستند و امداد 98 هیچ نقشی در توافق صورت گرفته میان مشتری و همیار ندارد. لذا هر سفارشی که در قالب سامانه امداد 98 ثبت می گردد یک قرارداد مستقل بین مشتری و همیار بوده و امداد 98 هیچ مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی مستقیم، اتفاقی، تبعی، غیر مستقیم و کیفری، ناشی از توافقات صورت گرفته ندارد و تنها زمینه ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و همیار است.
- با توجه به این که در خدمات تلفنی، درخواست سرویس در بستر نرمافزارهای امداد 98 ارسال میشود و از این حیث هیچ تفاوتی با سایر سرویس های انجام شده در سامانه امداد 98 ندارد، حقوق و مسئولیتهای امداد 98 در این خدمات مشابه سایر سرویسها میباشد.
- همیاران امداد 98 احراز هویت شده و دارای گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد هستند و با ارایه مدارک تخصصی و طی مراحل سختگیرانه فعالیت خود را با امداد 98 شروع کرده اند ولی ممکن است همکاری همیار با امداد 98 مقطعی باشد، لذا از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی امداد 98با همیاران خودداری نمایید و در صورت هماهنگی مشتری با همیار، خارج از روال سامانه امداد 98، سامانه امداد 98 هیچ گونه مسئولیتی را از لحاظ امنیتی و … بر عهده نخواهد داشت.
- سرویسگیرنده متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هرگونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به همیار اعلام کند در غیر این صورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت همیار به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ سرویسگیرنده است.
- همیاران امداد 98 تایید صلاحیت شده و دارای گواهی عدم سوء پیشینه هستند و حضور مشتری در محل انجام کار الزامی نیست. ولیکن برای اطمینان بیشتر لطفا قبل از شروع به کار همیار مطمئن شوید اشیاء و اجسام با ارزش در دسترس قرار ندارند.
- با استفاده از سرویس امداد 98 ، همیار و سرویسگیرنده میپذیرند که از امداد 98 برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند.
- سرویس گیرنده تعهد مینماید در محل مورد نظر برای انجام سرویس که با همیار جهت انجام سرویس هماهنگ نموده است، هیچگونه کالای ممنوعه نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، اسلحه، وسایل قمار و … موجود نمی باشد.
- سرویسگیرنده متعهد میشود هیچگاه از امداد 98 به صورتی که به آن یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
- کاربر میپذیرد که امداد 98 ممکن است از ارسال SMS (پیامک) بهعنوان راه ارتباطی امداد 98 با وی استفاده کند. سرویسگیرنده میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
- امداد 98 ممکن است کدهایی بهمنظور هدیه به سرویسگیرنده ارائه کند که با واردکردن این کدها در برنامه موبایل، تخفیفاتی به سرویسگیرنده داده شود و یا مبلغ مشخصی بهحساب کاربر در امداد 98 اضافه شود. سرویسگیرنده میپذیرید که اجازه انتقال یا فروش آنها را به افراد دیگر ندارد. همچنین سرویسگیرندگان مجاز نیستند این کدها را بهصورت عمومی منتشر کنند (حتی اگر امداد 98 در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه امداد 98 رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
- سرویسگیرنده میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در امداد 98 دارد مستقل از روش کسب آن (در نتیجه واردکردن کدهای تخفیفی که امداد 98 در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس ارائه شده توسط امداد 98 قابلاستفاده است و امکان دریافت این وجه را بهصورت نقد ندارد.
- با استفاده از سرویس امداد 98 کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، همیار را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
- کاربران پذیرفتهاند که امداد 98 بهعنوان یک نرمافزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین و خسارت مالی و غیرمالی بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذیصلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند و امداد 98 به هیچ عنوان مسئولیت و تعهدی ندارد.
- سرویسگیرنده میپذیرد کدهایی که جهت ارائه تخفیف به وی داده میشود ممکن است منقضی شوند. ازآنجاییکه امداد 98 برای ارائه این کدها هزینهای از سرویسگیرندگان دریافت نمیکند، این حق برای امداد 98 محفوظ است که مبلغ یا درصد تأثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتیکه امداد 98 تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورتگرفته است و یا غیرقانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجه استفاده از آنها بهحساب سرویسگیرنده اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
- مسئولیت تأمین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از امداد 98 به عهده سرویسگیرنده است. امداد 98 نسبت به اجرا شدن سرویس ارائه شده روی همه دستگاهها یا همه شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و …) تضمینی نمیدهد.
- سرویسگیرنده میپذیرد انتخاب سرویس و شرایط و ضوابط آن و همچنین همیار و قیمت و شرایط آن به عهده خود بوده و امداد 98 نقش کاتالیزور و تسهیل گر را در این فرایند ایفا میکند.
- پس از انتخاب همیار مورد نظر و قبل از شروع کار حتما در خصوص مدت زمان انجام کار، قیمت و هزینه کار شامل اجرت و جنس مورد نظر و همینطور شرح دقیق سرویس مورد نظر خود، با همیار توافق نمایید و همینطور پیشنهاد می کنیم برای سرویس های با ارزش بیش از یک میلیون تومان با همیار قرارداد منعقد شود.
- در صورت نیاز به فاکتور در زمان ثبت سفارش و یا بعد از آن، با مراجعه به جزئیات سفارش، ایمیل خود را در بخش ارسال فاکتور وارد نمایید تا رسید پرداخت برای شما ارسال گردد. در صورت نیاز به فاکتور رسمی این موضوع را قبل از شروع سفارش به همیار اعلام نمایید. امداد 98 مستقیما هیچ سرویسی ارائه نمی کند و مبادلات مالی بین مشتری و همیار صورت می گیرد، بنابراین امداد 98 امکان صدور فاکتور رسمی برای شما را نخواهد داشت.
- سرویسگیرنده متعهد میشوند پس از اتمام سرویس از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از امداد 98، از همیار کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات همیار در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوه دیگری نیز مغایر با قوانین امداد 98 خواهد بود. سرویسگیرنده متعهد میشوند فقط در شرایط ضروری از اطلاعات همیار استفاده کند. استفاده همیار و سرویسگیرنده از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
تبصره: در مواردی امداد 98 به کاربران اجازه میدهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دستنوشته یا نظرات خود را در نرمافزارهای امداد 98 منتشر کنند. محتوای تولیدشده—و نه کپیشده—توسط کاربران به شیوهی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد، اما کاربران با بارگذاری این موارد بر نرمافزارهای امداد 98 اجازهی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان بهصورت رایگان، غیرقابلرجوع و قابل انتقال به شرکت واگذار میکنند. - کاربر میپذیرد متن حریم شخصی امداد 98(در سایت امداد 98) را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
- سرویس گیرنده می بایست پس از پایان کار و انجام سرویس به صورت کامل، محل انجام سرویس یا وسیله¬ای که سرویس یا تعمیر شده است را بررسی نماید و چنانچه ایرادی در کار مشاهده می کند به همیار اعلام نماید، در اینصورت همیار می¬تواند قبل از ترک محل شما، اقدام به رفع ایراد نموده و نظر شما را جلب نماید و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا امتناع همیار، در اسرع وقت این مورد را به پشتیبانی اطلاع دهید.
- در صورت وجود مستنداتی مبنی بر ارتکاب جرم، خسارت و یا هر موضوع مجرمانه، لطفا در اسرع وقت واحد رسیدگی به شکایات امداد 98 را مطلع نمایید. پشتیبانی امداد 98 در اسرع وقت و حداکثر ظرف 48 ساعت پس از اطلاع شما، پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. در صورت عدم وجود مستندات این اتهام قابل اثبات و پیگیری نخواهد بود.
- در صورت خسارت دیدن لوازم سرویس گیرنده، سرویس گیرنده می بایست حداکثر تا 24 ساعت بعد از وقوع حادثه نسبت به اعلام خسارت اقدام کند. وقوع حادثه نیز حداکثر میتواند 7 روز بعد از اتمام کار باشد. در غیر این صورت، یعنی گذشت بیش از 7 روز از پایان کار و یا 24 ساعت از وقوع خسارت، این شکایت قابل رسیدگی نخواهد بود. هنگام وقوع خسارت تا زمان مراجعه کارشناس، سرویس گیرنده نباید دست به تغییر صحنه و از بین بردن نشانههای وقوع خسارت بزند تا بتوان خسارت را بررسی کرد.
- حداکثر اگر طی 7 روز از پایان کار سرویس گیرنده متوجه شود که عیب موردنظر به طور کامل رفع نشده یا مجدداً بازگشته است میتواند این موضوع را به پشتیبانی امداد 98 اعلام نماید و همیار موظف به مراجعه مجدد و حل نهایی موضوع است. چنانچه در این مرحله لازم باشد که جنس از محل خارج شود و به کارگاه همیار منتقل شود، سرویس گیرنده باید سفارش مجدد ثبت نماید تا برای پیگیریهای آتی دچار مشکل نشود.
- درصورتیکه به هر دلیل سرویس گیرنده نظر یا میانجیگری کارشناسان امداد 98 را قبول نکند، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را بهصورت مسالمتآمیز و از راه گفتوگو حلوفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تکاب حلوفصل خواهد شد. درصورتیکه مراجع قضایی نظر کارشناس امداد 98 را تأیید کند سرویس گیرنده میپذیرد که کلیه هزینه های کارشناسی و دعاوی را پرداخت کند.
- در صورت لغو سفارش، در صورت انجام شدن بخشی از سفارش از جمله ارسال همیار و غیره و یا ایجاد هزینة فرصت برای همیار مانند رزرو خدمت در زمان اوج سفارشات، هزینة خدمت انجام شده و خسارات مربوط به هزینة فرصت در حد متعارف در حمایت از همیار از مشتری اخذ خواهد شد.
تبصره: لغو سفارش و استرداد هزینهها پس از خدمترسانی ممکن نبوده و مشتری موظف به پرداخت هزینهها میباشد. - در صورت لغو سفارش، آن سفارش شامل هیچگونه پشتیبانی نبوده و امداد 98 هیچ مسئولیت حقوقی، مدنی و کیفری در خصوص پشتیبانی، خسارات یا حوادث احتمالی ندارد.
- دادن وعدههای غذایی (ناهار و شام) از سوی مشتری اجباری نیست و مشتریان بر اساس منش خود در این خصوص مخیر میباشند، همچنین برای درخواستهای روزانه یا ۸ ساعته نظافت مدت ۳۰ دقیقه بهمنظور صرف ناهار و نماز در نظر گرفته میشود.
- سرویس های امداد 98 در صورت انجام شامل هیچگونه هزینه ایاب و ذهاب نیست و سرویس گیرنده می تواند قبل از انتخاب و یا مراجعه همیار از دو طریق از قیمت سرویس مورد نظر خود مطلع شود. از طریق لیست تعرفه های قیمتی که در هنگام مشاهده سرویس قابل مشاهده است و همینطور از طریق ارتباطی که با همیار مورد نظر برقرار می کنید. لذا در صورتی که پس از مراجعه همیار به دلایلی نظیر عدم حضور سرویس گیرنده، عدم توافق قیمتی، انصراف سرویس گیرنده، به دلیل شرایط فنی و یا دلایل این چنینی سرویس لغو گردد، مبلغ ایاب و ذهاب به همیار تعلق می گیرد. سرویس های گروه نظافت و پذیرایی که ساعت اتمام سرویس بعد از ساعت 8 شب باشد، مبلغ ایاب و ذهاب به همیار تعلق می گیرد.
هزینه ها و پرداخت
- سرویسگیرنده آگاه است که استفاده از امداد 98 میتواند هزینههایی برای او داشته باشد.
- سرویسگیرنده میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف همیار مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
- امکان استرداد هزینههایی که سرویسگیرنده یا همیار احیاناً به امداد 98 میپردازد وجود ندارد.
- سرویسگیرنده میپذیرد هزینه سرویس به طور تقریبی در امداد 98 از طرف همیار مشخص شده و ممکن است باتوجه به سرویس موردنظر و پس از انجام بازدید توسط همیار تغییرات نسبی در آن اعمال گردد و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام گردد، لذا در صورت تأیید اعتراضی نسبت به هزینه سرویس نمیتواند داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای سرویس های با ارزش بیش از یک میلیون تومان با همیار قرارداد منعقد شود.
- پرداخت هزینه سرویس فقط بهصورت نقدی و مستقیم توسط سرویسگیرنده به همیار داده میشود و امداد 98 نقشی در این تراکنش مالی نخواهد داشت.
- سرویس گیرنده می بایست پس از پایان کار و انجام سرویس به صورت کامل، محل انجام سرویس یا وسیله ای که سرویس یا تعمیر شده است را بررسی نماید و چنانچه ایرادی در کار مشاهده می کند به همیار اعلام نماید، در اینصورت همیار می تواند قبل از ترک محل سرویس گیرنده، اقدام به رفع ایراد نموده و نظر سرویس گیرنده را جلب نماید و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا امتناع همیار، این مورد را در اسرع وقت به پشتیبانی اطلاع دهید.
- سرویسگیرنده میپذیرد هیچ وقت درخواست سرویس از امداد 98 را ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس را داشته باشد. سرویسگیرنده اگر پس از ارسال درخواست سرویس و پذیرش درخواست توسط همیاران، سرویس را لغو کند، یا در مکان مشخص شده و در زمان مشخص حضور پیدا نکند با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار امداد 98 میشود، امداد 98 ممکن است هزینهای به عنوان جریمه از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول کند. همچنین امداد 98 مجاز است از اعتبار همیارانی که پس از قبول یک سرویس، سرویس را لغو میکنند یا پس از پذیرش سرویس در مکان مشخص شده حضور پیدا نمیکنند، باتوجهبه عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار امداد 98 میشوند هزینهای بهعنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از نامبرده وصول کند.
- سرویس گیرنده مسئولیت اخذ کلیه مجوزهای لازم از ارگان ها و سازمان های مربوطه، ساختمان و … برای انجام سرویس توسط همیاران را بر عهده داشته و در صورت بروز مشکل و یا توقف در حین انجام کار، می بایست کلیه هزینه های متعهد شده ناشی از توقف در انجام کار را به همیار را پرداخت نماید.
- در خصوص هرگونه خسارت جانی یا مالی که در نتیجه اتفاقات حین اجرای سرویس توسط همیار یا سرویسگیرنده رخ میدهد، امداد 98 مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.
- مسئولیت رعایت کلیه قوانین و مقررات نافذ بر کسب و کار همیار اعم از کسب مجوزهای قانونی و امور مالیاتی و … عهده وی بوده و امداد 98 مسئولیتی دراینخصوص نخواهد داشت.
محدودیت مسئولیت
- سرویسگیرنده میپذیرد که امداد 98 پیمانکار نهایی نیست، بلکه تنها یک خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین سرویس دهندگان و سرویسگیرندگان را جهت توافق بر انجام یک سرویس فراهم میکند. در امداد 98 همیار مختار است یک درخواست سرویس را بپذیرد یا رد کند، همچنین سرویسگیرنده مختار است پس از ارسال درخواست سرویس و مشخص نمودن همیار و قبل از عزیمت همیار به نقطه مبدأ، سرویس را انجام دهد یا خیر؛ لذا هر سرویسی که همیار به سرویسگیرنده ارائه میدهد باید بهعنوان یک قرارداد لازم مستقل بین ایشان در نظر گرفته شود. امداد 98 هیچگونه مسئولیتی در قبال مسائلی که در حین ارائه سرویس ممکن است اتفاق بیفتد، از قبیل تأخیر و … ندارد.
- کاربر میپذیرد مسئولیت تمامی خطرها و اتفاقاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از امداد 98 یا سایر سرویس مرتبط با امداد 98، برای کاربر به وجود بیاید به عهده کاربر است. امداد 98 هیچ مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از امداد 98 توسط یک کاربر، برای کاربران یا افراد دیگر ایجاد شود از جمله ازبینرفتن دادهها، مصدومیتهایی که به افراد وارد میشود، یا صدمههایی که به داراییهای افراد وارد میشود به عهده ندارد.
- امداد 98 هیچ تضمینی در خصوص کیفیت سرویس، زمان ارائه سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویسهای امداد 98 خریداری شود ارائه نمیدهد.
- برای کلیة سفارشاتی که هزینه انجام آنها بیش از یک میلیون تومان است کاربران باید نسبت به عقد قرارداد کتبی با یکدیگر اقدام نمایند تا در صورت بروز مشکل پیشگیری از طریق امداد 98 یا مراجع قضایی تسهیل گردد. نمونه قرارداد در سایت و اپلیکیشن امداد 98 موجود است و سفارشی که در قالب امداد 98 انجام میگردد یک قرارداد مستقل ما بین همیار و سرویسگیرنده بوده و خدمات امداد 98 تنها زمینهساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و متخصص است.
- امداد 98 با پیگیریهای مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارشگذاری دارد. لیکن باید در نظر داشت، باتوجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد سرویسگیرنده با همیار از توافقات امداد 98 با کاربران، امداد 98 هیچگونه مسئولیتی اعم از مدنی و کیفری در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
- هیچگونه رابطهای بین همیار و امداد 98 از قبیل کارگری – کارفرمائی، پیمانکاری و یا هرگونه عناوین دیگری را که بار قانونی برای امداد 98 را داشته باشد ندارد و صرفاً یک پلتفرم واسط جهت معرفی انواع خدمات میباشد.
- همیار در هر لحظه قادر به ویرایش بخشی از اطلاعات صفحة شخصی خود هستند، بنابراین امداد 98، مسئولیتی را در قبال هر نوع ادعا و اطلاعات مندرج در صفحه شخصی همیار نمیپذیرد و صرفاً مطالب درج شده که توسط خود همیار نوشته شده را به نمایش میگذارد.
- صفحات ساخته شده در امداد 98 با هزینة گردانندگان سامانه جمعآوری، مرتبسازی و ارائه شده است و حق حذف آنها در هر زمان به همیار داده شده است. استفادهکننده از امداد 98 حق کپیبرداری از اطلاعات همیار، نوشتار و تصاویر اطلاعات ارسال شده به امداد 98 را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.
- خدمات امداد 98 با مشارکت خدمات افراد حقیقی و حقوقی دیگری ارائه میشود که امداد 98 کنترل صددرصد روی سرویس دهندگان ندارد؛ لذا سرویسگیرنده میپذیرد که این خدمات قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و امداد 98 مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
- امداد 98 مسئولیتی در قبال کالاها یا اشیایی که سرویسگیرنده ممکن است در حین انجام سرویس توسط همیار گم کنند ندارد، هرچند همکاری لازم برای یافتن اشیاء گم شده توسط امداد 98 صورت خواهد گرفت.
- مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به امداد 98 که بهواسطة اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکههای اجتماعی و سایر رسانهها منتشر میشود، با درج کننده میباشد و امداد 98 مسئولیتی در قبال موارد مندرج نخواهد داشت.
موارد فنی
- کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای امداد 98 شامل دی کامپایل (Decompile)، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازه چنین کاری بهصورت قانونی صادر شده باشد.
- کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخه دیگری از امداد 98 را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین وی مجاز نیست در نرمافزار امداد 98 یا در روش ارائه سرویس تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی باهدف ایندکسگذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش امداد 98 انجام دهد.
- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرمافزارهای امداد 98 جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و بهطور کلی انتقال نرمافزارهای امداد 98 و حقوق ناشی از آن را نخواهد داشت.
- کاربران نمیتوانند به هیچیک از سرویسها، برنامهها و شبکهی مرتبط با سرورها بهصورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمیتوانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.
- کاربران نمیتوانند برنامه را مشابهسازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامهی دیگری استفاده نمایند.
- کاربران تنها اجازهی استفادهی محدود و غیرانحصاری از خدمات آن را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آنها نسبت به مالکیت نرمافزارهای امداد 98 یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازهی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و … را به آنها اعطا نماید.
محتوای تولید شده توسط کاربران
- امداد 98 ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وبسایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به امداد 98 کاربران این حق را به امداد 98 میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی بهصورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین امداد 98 مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
قطع سرویس
- امداد 98 در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (همیار یا سرویسگیرنده) میتواند برای امداد 98 یا مشتریان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به امداد 98 را دارد.
توافق از راه دور
- کاربر توافق میکند جهت مبادله آسان اطلاعات، کلیه تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافهکردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به امداد 98 ، از طریق سامانه امداد 98 به عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، کلیه داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
- کاربر میپذیرد هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تأیید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف امداد 98 به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
- کاربر با عضویت در امداد 98 قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند.
حریم خصوصی
- پس از ارایه پیشنهاد و قبل از شروع کار توسط همیار، پروفایل همیاران تحت عنوان سیگنال یا سایت همیاران را مشاهده کنید. این قسمت در راستای شفافیت و ارایه اطلاعات دقیق همیاران طراحی شده است و به شما در راستای انتخاب همیار مناسب کمک شایانی خواهد کرد. قسمت سیگنال یا سایت همیار دارای قسمت های مختلفی از جمله رزومه همیار، میانگین امتیازات وی از سرویس های انجام شده، تعداد سرویسهای انجام شده و نظرات مشتریان قبلی، وضعیت تایید صلاحیت احرازهای وی، رتبه وی در امداد 98، نمونه کارها و سایر سوابق میباشد، لذا به مشتریان محترم تاکید میشود در جهت انتخاب مناسب همیار، نظرات مربوط به ایشان را مطالعه نماید و حتماً نظرات خود را نسبت به کارهای انجام شده توسط همیار در اپلیکیشن درج نمایید؛ همچنین در جهت ارائه بهتر خدمات حتماً با همیار تماس حاصل نموده و در مورد شرایط سفارش خود صحبت نماید.
- پس از انتخاب همیار مورد نظر و قبل از شروع کار حتماً در خصوص مدت زمان انجام کار، قیمت و هزینه کار شامل اجرت و جنس مورد نظر و همینطور شرح دقیق سرویس موردنظر خود، با همیار توافق نمایید و همینطور برای قراردادها با ارزش بیش از یک میلیون تومان با همیار قرارداد منعقد شود. نمونه قرارداد در حین ثبت سفارش در دسترس شما می باشد. حتما در هنگام انجام کار به شرایط عرف ایمنی توجه داشته باشید.
- مدارک همیاران امداد 98 در پروفایل ایشان قابل مشاهده است و با ارائه مدارک تخصصی و طی مراحل سختگیرانه فعالیت خود را با امداد 98 شروع کردهاند ولی ممکن است همکاری همیار با امداد 98 مقطعی باشد، لذا از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی امداد 98 با همیاران خودداری نمایید و در صورت هماهنگی مشتری با همیار، خارج از روال سامانه امداد 98 و عدم ثبت سرویس توسط مشتری در سامانه، امداد 98 هیچگونه مسئولیتی را از لحاظ امنیتی، پشتیبانی و … بر عهده نخواهد داشت.
- امداد 98 مستقیماً هیچ سرویسی ارائه نمیکند و هیچگونه رابطه کارگر و کارفرمایی بین شرکت و همیاران وجود ندارد و تنها نقش تسهیلکننده و پل ارتباطی بین مشتری و همیار را خواهد داشت. همیار و مشتری در قبال ثبت سرویس، پذیرش سرویس و انتخاب همیار و همینطور انصراف از سرویس مختار هستند و امداد 98 هیچ نقشی در توافق صورتگرفته میان مشتری و همیار ندارد؛ لذا هر سفارشی که در قالب سامانه امداد 98 ثبت میگردد یک قرارداد مستقل بین مشتری و همیار بوده و امداد 98 هیچ مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی مستقیم، اتفاقی، تبعی، غیرمستقیم و کیفری، ناشی از توافقات صورتگرفته ندارد و تنها زمینهساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و همیار است.
- در صورت نیاز به فاکتور در زمان ثبت سفارش و یا بعد از آن، با مراجعه به جزئیات سفارش، ایمیل خود را در بخش ارسال فاکتور وارد نمایید تا رسید پرداخت برای شما ارسال گردد. در صورت نیاز به فاکتور رسمی این موضوع را قبل از شروع سفارش به همیار اعلام نمایید. امداد 98 مستقیماً هیچ سرویسی ارائه نمیکند و مبادلات مالی بین مشتری و همیار صورت میگیرد، بنابراین امداد 98 امکان صدور فاکتور رسمی برای شما را نخواهد داشت.
- مشتری گرامی لطفاً پس از پایان کار و انجام سرویس بهصورت کامل و پیش از پرداخت نهایی، محل انجام سرویس یا وسیله ای که سرویس یا تعمیر شده است را بررسی نمایید و چنانچه ایرادی در کار مشاهده میکنید به همیار اعلام نمایید، در این صورت همیار می تواند قبل از ترک محل شما، اقدام به رفع ایراد نموده و نظر شما را جلب نماید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا امتناع همیار، کد پیگیری را به همیار اعلام نکنید و این مورد را به پشتیبانی اطلاع دهید. اعلام کد پیگیری به همیار به معنای اتمام سرویس از نظر شما میباشد و همیار پس از انجام خدمت آن را از شما درخواست میکند لذا فقط در صورت تأیید انجام کار آن را به همیار اعلام نمایید.
- توجه نمایید که سرویس های امداد 98 در صورت انجام شامل هیچگونه هزینه ایاب و ذهاب نیست و شما می توانید قبل از انتخاب و یا مراجعه همیار از دو طریق از قیمت سرویس موردنظر خود مطلع شوید. از طریق لیست تعرفههای قیمتی که در هنگام مشاهده سرویس میتوانید مشاهده نمایید و همینطور از طریق ارتباطی که با همیار موردنظر برقرار میکنید؛ لذا درصورتیکه پس از مراجعه همیار به دلایلی نظیر عدم حضور مشتری، عدم توافق قیمتی، انصراف مشتری، به دلیل شرایط فنی و یا دلایل اینچنینی سرویس لغو گردد، مبلغ ایاب و ذهاب به همیار تعلق میگیرد، همچنین در سرویسهای گروه نظافت بعد از ساعت 8 شب کمک هزینه ایاب و ذهاب به همیار تعلق خواهد گرفت.
- همیاران امداد 98 تایید صلاحیت شده و دارای گواهی عدم سوء پیشینه هستند و حضور مشتری در محل انجام کار الزامی نیست. ولیکن برای اطمینان بیشتر لطفا قبل از شروع به کار همیار مطمئن شوید اشیاء و اجسام با ارزش در دسترس قرار ندارند.
- هنگام مراجعه همیار، حتما از او کارت شناسایی خواسته و با مشخصات درج شده در پروفایل مقایسه کنید. در صورت عدم تطابق، لطفا از ورود فرد به منزل یا محل کارتان جلوگیری کنید و بلافاصله امداد 98 را مطلع سازید.
- ممکن است پیشنهادی در خصوص لغو سفارش برای کاهش هزینه دریافت کنید، قابل اشاره است که پورسانت سرویسها مبلغی بسیار پایین از سرویس میباشد و در صورت لغو سفارش، آن سفارش شامل هیچگونه پشتیبانی نبوده و امداد 98 هیچ مسئولیت حقوقی، مدنی و کیفری در خصوص خسارات یا حوادث احتمالی ندارد.
- حتما در پایان سرویس به همیار مربوطه امتیاز دهید و تجربه خود را از همیار با سایر مشتریان به اشتراک بگذارید.
جمع آوری اطلاعات
- اطلاعاتی که شما مستقیماً در امداد 98 ثبت میکنید:
بخشی از اطلاعاتی که امداد 98 ذخیره میکند اطلاعاتی است که شما به صورت مستقیم در فرایند ثبتنام، ارسال درخواست سرویس، تماس با مرکز تماس و یا روشهای مشابه در سیستم ثبت میکنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعاتی از این دست میشود. - اطلاعاتی که در نتیجه استفاده شما از سرویس ذخیره میشود:
علاوه بر اطلاعاتی که شما بهصورت مستقیم در سیستم ثبت میکنید، برخی از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده شما از سرویس تولید میشود نیز در امداد 98 ذخیره میشود. این اطلاعات در زیر شرح داده شدهاند.
نحوه استفاده از سرویس: امداد 98 اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از نرمافزار موبایل و سایت امداد 98 را ثبت میکند. از این اطلاعات برای بهینهسازی کیفیت سرویس استفاده میشود.
اطلاعات مربوط به دستگاه مورد استفاده و شبکه اینترنت: امداد 98 ممکن است اطلاعات مربوط به دستگاهی که شما از طریق آن از سرویس استفاده میکنید (تلفن همراه، تبلت و غیره) از جمله نوع دستگاه، سیستمعامل، مشخصات سختافزاری و همچنین اطلاعات مربوط به روش اتصال شما به اینترنت از جمله شبکه 3G، وایفای (WiFi) و غیره را ذخیره کند.
موقعیت جغرافیایی: امداد 98 در راستای تسهیل در ارایه خدمات و امنیت کاربران خود، اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی و لوکیشن کاربران خود را ذخیره می نماید. - امداد 98 متعهد میگردد، دادهها و اطلاعات کاربران را به اشخاص ثالث اعم از حقیقی و یا حقوقی با مقاصد تجاری و غیرتجاری خارج از حیطه خدمات فوقالذکر، بدون کسب رضایت صاحبان آن افشا ننماید.
تبصره: در صورتی که مقامات قضایی و یا اداری به حکم قانون، دادهها و یا اطلاعات مربوط به کاربر یا کاربران خاصی را از امداد 98 مطالبه نمایند، شرکت مطابق با قانون موظف به افشای آنها به مقامات صالح میباشد. - اطلاعاتی که در امداد 98 ذخیره میشود در موارد زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد:
- ارائه، نگهداری و بهبود کیفیت خدمات
- برقراری ارتباط بین همیار و سرویسگیرنده جهت تسهیل فرآیند. به طور مثال همیار میتواند با شماره تلفن همراه سرویسگیرنده برای پیداکردن وی استفاده نماید و یا برای دسترسی به محل انجام سرویس دسترسی به لوکیشن سرویس گیرنده داشته باشد.
- ارتباط امداد 98 با سرویسگیرنده جهت اطلاعرسانی
- شخصیسازی سرویس برای هر سرویسگیرنده شامل ارائه پیشنهادهای ویژه
توافقات نهائی
- سرویس گیرنده تصدیق مینمایند که «شرایط و قوانین استفاده از خدمات هوشمند امداد 98 برای سرویس گیرنده» را بهطور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم میباشند. تبصره توجه: هرگونه علامت، تیک، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود بهمنزله امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.
- در مواردی که متن حاضر، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع عرف رایج در این صنعت میباشد.